سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 >

94/12/13
1:52 ع

اسکار 2016 برگزیدگانش را شناخت: دی‌کاپریو جدید

اسکار 2016 برگزیدگانش را شناخت: دی‌کاپریو بالاخره به آرزویش رسید و اسکار را در آغوش گرفت / ایناریتو تاریخ ساز شد / «اسپات لایت» برنده جایزه اصلی شد


تاریخ : 1394/12/10     منبع : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
«اسپات لایت» اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد. لئوناردو دی‌کاپریو هم پس از 6 بار ناکامی سرانجام به اسکار رسید. الخاندرو گنزالس ایناریتو اسکار بهترین کارگردانی و بری لارسون هم اسکار بهترین هنرپیشه زن را دریافت کرد.


به گزارش سینمانگار، به نقل از بی بی سی، «اسپات لایت»، فیلمی درباره سرپوش گذاشتن کلیسا بر آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان توسط 70 کشیش در بوستون، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

در مراسم هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار، فیلم های «مدمکس؛ جاده خشم» با شش اسکار و «برخاسته از گور» با سه اسکار، از جمله اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول برای لئوناردو دی کاپریو از دیگر برندگان بزرگ جوایز اسکار به شمار می آیند.

لئوناردو دی کاپریو پس از شش بار نامزدی، سرانجام موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

موضوع فیلم «اسپات لایت» کار روزنامه نگاری بازی السا منحصر به فردی است که در سال 2002 بنیان های کلیسای کاتولیک را به لرزه درآورد. چهار خبرنگار روزنامه بوستون گلوب که نام گروه تحقیقی آنها اسپات لایت بود، مطلب مستندی را در مورد سرپوش گذاشتن کلیسا بر آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان توسط 70 کشیش در منطقه بوستون تهیه و چاپ کردند.

جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای دومین سال پیاپی به الخاندرو اینیاریتو برای «برخاسته از گور» رسید. او سال گذشته برای فیلم «بردمن» این جایزه را از آن خود کرده بود.

بری لارسون و الیشیا ویکاندر به ترتیب برای بازی در فیلم های «اتاق» و «دختر دانمارکی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی و مکمل شدند.

جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز به مارک رایلنس، برای بازی در فیلم «پل جاسوسان» رسید.

امسال پس از شش بار نامزدی، جایزه اسکار بهترین موسیقی متن به انیو موریکونه برای فیلم «هشت نفرت انگیز» رسید.

 

لئوناردو دی‌کاپریو سرانجام اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی را از آن خود کرد



به گزارش سینمانگار، به نقل از دویچه وله، «اسپات لایت» اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد. لئوناردو دی‌کاپریو هم پس از 6 بار ناکامی سرانجام به اسکار رسید. الخاندرو گنزالس ایناریتو اسکار بهترین کارگردانی و بری لارسون هم اسکار بهترین هنرپیشه زن را دریافت کرد.


 • 88‌مین دوره از مراسم اسکار با معرفی بهترین فیلم به پایان رسید.

• لحظه اهدای آخرین جایزه اسکار امشب؛ اسکار بهترین فیلم: پل جاسوسان، بیگ شورت، برخاسته از گور، مریخی، مد مکس: جاده خشم، اسپات‌لایت، بروکلین و اتاق. اسکار می‌رسد بــــــــه: اسپات لایت

 • نطق سخنرانی دی‌کاپریو بسیار طولانی‌تر از دیگران بود. البته استثنائا موسیقی هشدار برای کوتاه کردن سخنرانی برای وی به صدا درنیامد.

• لئوناردو دی‌کاپریو! طلسم را سرانجام شکست و برنده اسکار شد! رقبای وی: برایان کرانستون (ترامبو)، مت دیمون (مریخی)، مایکل فسبندر (استیو جابز)، ادی ردمین (دختر دانمارکی).

 • اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی را جولیان مور اهدا می‌کند که سال گذشته برای "هنوز آلیس" اسکار بهترین هنرپیشه زن نقش اصلی را گرفت.

• حساس‌ترین لحظه مراسم اسکار 2016 که پاسخی بازی اندروید برای سئوالی خواهد بود که میلیو‌ن‌ها نفر از خود پرسیده‌اند: آیا لئوناردو دی‌کاپریو بالاخره اسکار می‌گیرد؟ دی‌کاپریو تا به حال شش بار نامزد اسکار شده که همگی بی‌حاصل بوده‌اند.

• اسکار بهترین هنرپیشه زن نقش اصلی می‌رسد بـــــــــــه: بری لارسون (اتاق). نخستین اسکار این هنرپیشه با استعداد و خجالتی آمریکایی.

• حال دو شاخه بهترین هنرپیشه مرد و زن نقش اصلی باقی مانده‌اند. ادی ردمین برای اعلام برنده بهترین هنرپیشه زن به روی صحنه می‌آید. ردمین سال گذشته برای "تئوری همه‌چیز" برنده اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی شده بود.

 • حال نوبت به اهدای اسکارهای "حساس" رسیده است. ابتدا اسکار بهترین کارگردانی! نامزدها: آدام مک‌کی (بیگ شورت)، لنی ابراهامسون (اتاق)، تام مک‌کارتی (اسپات لایت)، الخاندرو ایناریتو (برخاسته از گور) و جرج میلر (مد مکس: جاده خشم). و اسکار می‌رسد بـــــــــــــه: الخاندرو ایناریتو! چهارمین اسکار ایناریتو! او سال گذشته نیز جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم "برد من" دریافت کرده بود.

• الیویا وایلد و ساشا بارون کوهن دو نامزد دیگر دریافت اسکار بهترین فیلم سال را معرفی می‌کنند: "اتاق" و "بروکلین". معرفی این دو فیلم همراه با پخش کلیپ کوتاهی ازصحنه‌های آنهاست.

• اسکار بهترین ترانه فیلم سال هم تعلق می‌گیرد به سم اسمیت و جیمی نیپز برای Writings on the Wall برای فیلم جیمز باند "اسپکتر".

 



اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش مکمل برای مارک رایلنس در فیلم "پل جاسوسان"



 • لحظه اهدای اسکار بهترین موسیقی فیلم: برنده، انیو موریکونه برای فیلم (هشت نفرت‌انگیز) است؛ آهنگساز 87 ساله ایتالیایی که دنیای سینما برخی از به یادماندترین موسیقی‌هایش را مدیون وی است. او در سال 2006 برنده جایزه افتخاری اسکار برای یک عمر فعالیت هنری شد. حاضران برای تشویق این آهنگساز ایتالیایی به پا خاستند. موریکونه نطق تشکرش را به زبان ایتالیایی قرائت می‌کند، البته همراه با ترجمه انگلیسی.

• جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به‌روی صحنه می‌آید و با استقبال گرم حاضران روبرو می‌شود. وی از همگان می‌خواهد تا مشارکتی فعالانه برای پایان دادن به خشونت جنسی علیه زنان و مردان داشته باشند. او سپس لیدی‌گاگا را فرا می‌خواند تا ترانه Til It Happens to You را اجرا کند. این ترانه برای فیلم مستند Hunting Ground است که موضوع آن به خشونت جنسی علیه دختران جوان آمریکایی در دانشگاه‌ و کالج باز می‌گردد.

 • کم کم با نزدیک شدن به پایان مراسم، نوبت به اهدای جوایز اسکار در شاخه‌های "مهم‌تر" می‌رسد. اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به فیلم Son of Saul (پسر شائول) ساخته لاسلو نمش از کشور مجارستان تعلق می‌گیرد.

• اسکار بهترین فیلم کوتاه اکشن توسط دو هنرپیشه خردسال فیلم "اتاق" و "جانوران بدون کشور" به بنجامین کلری و سرینا آرمیتج برای Strutterer (لکنت) اهدا می‌شود.

• به رسم سال‌های گذشته در 88 مین‌دوره‌ی مراسم اسکار نیز از درگذشتگان دنیای سینما در سال گذشته با پخش کلیپی کوتاه یاد می‌شود.

• ماه نوامبر سال 2015 در مراسمی جداگانه جنا رولندز، اسپایک لی و دبی رینولدز اسکار افتخاری را به پاس یک عمر فعالیت هنری دریافت کردند. پس از پخش کلیپی کوتاه از این مراسم، شریل بون ایزاک رئیس آکادمی اسکار به روی صحنه می‌آید. او از تمامی اعضای آکادمی می‌خواهد تا همگی برای ایجاد تغییر و تنوع در آکادمی تلاش کنند.

 

اسکار برای جاش سینگر و تام مک‌کارتی برای بهترین فیلمنامه تالیفی: «اسپات لایت»



• حال نوبت به اهدای اسکار بهترین مستند بلند است. آصف کاپادیا و جیمز گی‌ریس برای مستند ستایش‌شده "امی" (خواننده فقید بریتانیایی) این جایزه را از آن خود می‌کنند.

 • اسکار بهترین مستند کوتاه به شرمین عبید چینوی می‌رسد برای مستند "دختری در رودخانه: بهای بخشش". این دومین اسکار این مستندساز پاکستانی است.

• پاتریشیا ارکت که سال گذشته برنده اسکار بهترین هنرپیشه زن نقش مکمل شده بود، اسکار بهترین هنرپیشه مرد نقش مکمل را به مارک رایلنس (پل جاسوسان) می‌دهد. رقبای رایلنس برای دریافت اسکار کریستین بیل، تام هاردی، مارک رافلو و سیلوستر استالونه بودند.

• ریس ویتراسپون و کیت وینسلت دو نامزد دیگر بهترین فیلم سال را معرفی می‌کنند: "پل جاسوسان" و "اسپات لایت". کلیپی کوتاه ازهردو فیلم‌ پخش می‌شود.

• کوین هارت، هنرپیشه سیاه‌پوست آمریکایی به روی صحنه می‌آید. بعد از شوخی و کنایه درباره نامزد نشدن هنرپیشگان سیاه‌پوست از "ویکند" دعوت می‌کند تا برای اجرای ترانه Earned IT به روی صحنه بیاید. ویکند که اتیوپی‌تبار است نامزد دریافت اسکار بهترین ترانه فیلم برای (پنجاه طیف خاکستری) شده است.

 

 



• "وودی" و "باز" دو شخصیت معروف انیمیشن "داستان اسباب بازی" سورپرایز بعدی هستند. آنها برنده بهترین انیمیشن سال را معرفی می‌کنند. و اسکار می‌رسد بـــــــــــــــه: "پشت و رو". انیمیشینی خلاقانه، خوش‌ساخت با داستانی بکر محصول کمپانی پیکسار. پیت داکتر و جوناس ریورا سازندگان این انیمیشن هستند.

 • ابتکار خلاقانه اسکار امسال: شخصیت‌های کارتونی مینیون‌ برنده اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را اعلام می‌کنند: "داستان خرس" کاری از گابریل اوسوریو و پاتو اسکالا از شیلی

• اسکار جلوه‌های تصویری نصیب اندرو وایت هرست، پل نوریس، مارک اردینگتون و سارا بنت می‌شود برای فیلم "فراماشینی" (اکس ماکینا)

• حال نوبت به اهدای اسکار بهترین میکس صداست. پاکت باز می‌شود و باز هم مد مکس! ششمین اسکاربرای این فیلم!

• باز هم "مد مکس: جاده خشم" اسکار بهترین تدوین صدا به مارک منجینی و دیوید وایت برای این فیلم می‌رسد. اسکار پنجم!

 • اسکار بهترین تدوین فیلم هم نصیب مارگارت سیکسل می‌شود برای فیلم "مد مکس: جاده خشم" می‌شود. چهارمین جایزه این فیلم امشب.

• ریچل مک‌آدامز و مایکل بی‌. جوردن، هنرپیشگان اسپات لایت و کرید برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را اعلام می‌کنند. برنده، امانوئل لوبزکی برای فیلم "برخاسته از گور" است که سال گذشته برای "برد من" و سال پیش از آن برای "جاذبه" همین جایزه را دریافت کرده بود.

• در این قسمت بنیسیو دل تورو و جنیفر گارنر دو نامزد دیگر شاخه بهترین فیلم را معرفی می‌کنند: "برخاسته از گور" و "مد مکس: جاده خشم". این دوفیلم به ترتیب با 12 نامزدی و 10 نامزدی رقبای اصلی یکدیگر در اسکار امسال هستند.

• حال نوبت به اهدای اسکار بهترین گریم و آرایش مو می‌رسد...باز هم "مد مکس: جاده خشم". لسلی واندروالت، الکا واردگا و دامیان مارتین برای دریافت جایزه‌شان به روی صحنه می‌آیند. به نظر می‌رسد فیلم "مد مکس: جاده خشم" جوایز امشب را یکی پس از دیگری به نام خود رقم می‌زند.

• تینا فی و استیو کارل اسکار بهترین طراحی تولید را اهدا می‌کنند. برنده این جایزه کالین گیبسون و لیزا تامپسون برای فیلم "مد مکس: جاده خشم".

 • جایزه بهترین طراحی لباس را کیت بلانشت اهدا می‌کند. جنی بون برای فیلم "مد مکس: جاده خشم" دریافت می‌کند. این دومین جایزه اسکار وی به شمار می‌رود.


• این نخستین جایزه اسکار این هنرپیشه با استعداد سوئدی است. ویکاندر که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد، از کارگردان تام هوپر و ادی ردمین همبازی‌اش در "دختر دانمارکی" تشکر می‌کند. او همراه با پدر و مادرش به مراسم اسکار آمده است.

اسکار 2016 برگزیدگانش را شناخت: دی‌کاپریو جدید


  

94/12/1
12:14 ع

سیروس تقی‌نژاد بازیگر «معمای شاه» درگذشت جدید

 

سیروس تقی نژاد

سینماپرس: سیروس تقی‌نژاد از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه بازی در سریال‌های مختارنامه و معمای شاه را دارد بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینماپرس، سیروس تقی‌نژاد از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه بازی در سریال‌های «مختارنامه» و «معمای شاه» را در کارنامه خود دارد بر اثر تصادفی در اتوبان تهران کرج دار فانی را وداع گفت.

از جمله آثار این بازیگر می‌توان به سریال‌های «مختارنامه»، «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» و «معمای شاه» اشاره کرد.


  

94/12/1
12:14 ع

تجلیل از «حبیب الله والی نژاد» در مجمع نویسندگان سینمای انقلاب جدید

 

حبیب اله والی نژاد مدیر گروه حماسه تلویزیون در مراسم رونمایی از سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاء الدین دری

سینماپرس: حبیب الله والی نژاد در اولین جشن مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب تجلیل می شود.

به گزارش سینماپرس، در مراسم تقدیر از منتخبان سینمای فجر انقلاب که جمعه 30 بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه با حضور اهالی فرهنگ و رسانه برگزار می شود از یک عمر فعالیت هنری حبیب الله والی نژاد تقدیر خواهد شد.

حبیب الله والی نژاد از قدیمی ترین اعضای گروه تلویزیونی روایت فتح است که علاوه بر تولید و تهیه مستندهای بسیار در حوزه دفاع مقدس، به عنوان رئیس گروه حماسه و دفاع شبکه اول سیما و تهیه آثاری درخشانی چون «آخرین روزهای زمستان» و «ایستاده در غبار» نیز نقش آفرینی کرده است.

در این مراسم که به صورت مشترک با پنجمین جایزه سینمایی ققنوس برپا خواهد شد از فیلم های برگزیده مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب تجلیل می شود.

در پایان این مراسم فیلم «بادیگارد» برای حاضران به نمایش در می آید که حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.

تصمیم برگزاری جشن مشترک به جهت برگزاری هر چه با شکوه تر شدن این مراسم اتخاذ شده است.


  

94/12/1
12:14 ع

فیلم‌های تلویزیون در پایان هفته/ «‌مرد‌ تاریکی» که با «وضعیت‌ جنگلی جدید

 

آرم شبکه های تلویزیونی*

سینماپرس: شبکه های مختلف سیما در روزهای پایانی هفته جاری فیلم های انیمیشن، سینمایی و تلویزیونی با داستان های متنوعی را برای علاقه‌مندان به تماشای آثار سینمایی و تلویزیونی پخش می کنند.

به گزارش سینماپرس، فیلم های سینمایی، تلویزیونی ‌و انیمیشن‌ «وضعیت بازی»، «صندلی‌ چهارساله»، «خاطرات‌ روزانه ‌من»، «ماد»، «من قهرمان نیستم»، «خانواده ‌مورثی»، «خط‌ مقدم ‌خانه»، «پلیس‌ گشت»، «وضعیت‌ جنگلی»، «‌مرد‌ تاریکی»، «اردو»، «گوبی»، «خاکستری»، «سپید مثل‌ ستاره»، «شریف»، «ارباب ‌لوبیا‌ها»، «‌رولی‌ پولی»، «امید‌ شجاعت»، «سوء‌تفاهم»، «ستیزه‌گر»، «خانم‌ پاتر»، «آرواره ها‌4»، «همه چیز ‌به ‌باد‌ رفت»، ‌ «تاراج»، «بزرگ» و «سامورایی شوندگان» پنجشنبه و جمعه 29 و 30 بهمن ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

شبکه یک سیما

«وضعیت بازی»

فیلم سینمایی «وضعیت بازی» به کارگردانی کوین مک دونالد، پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در پی کشته شدن دستیار یکی از نمایندگان آمریکا استفان کالینز در ایستگاه مترو، همه روزنامه ها این خبر را به عنوان خودکشی منتشر می کنند اما کالینز که از کذب بودن این خبر مطمئن است از روزنامه نگار چیره دست و دوست قدیمی خود کال مک فری که گزارشگر روزنامه ایی پر تیتراژ در واشنگتن است، می خواهد تا پیگیر کار شود. کال به همراه همکار جوانش دلافری تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و با موشکافی در زندگی و روابط کالینز و دستیارش پی به رابطه نزدیک آنها می برند. از طرفی سخنان کالینز در کنگره سبب بی کاری و اعتراض عده ایی از سربازان جنگ شده بود. آنها همه این مسائل را بهم مرتبط دیده و در پی بازی دخترانه مدارک بیشتری برای اثبات فرضیه خود هستند. کالینز که متوجه دامنه تحقیقات آنها می شود از کال می خواهد تا تحقیقاتش را متوقف کند. او با تشویق دلافی همچنان به تحقیقات خود ادامه می دهد.

«صندلی چهار ساله»

فیلم تلویزیونی «صندلی چهار ساله» به کارگردانی محسن توکلی، جمعه 30 بهمن ‌ماه ساعت 16:00 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی محمود پاک نیت، رضا رویگری، نفیسه روشن آمده است: حمید جهاندار 55 ساله نماینده مجلسی که خود را برای رقابت‌های دور بعد از انتخابات آماده می کند. تصمیم دارد برای تبلیغات و جمع‌آوری رأی و نظر مردم حوزه انتخاباتی اش سفری به منطقه کند. این درحالی است که افراد ستاد انتخاباتی‌اش در شهرستان در حال انجام تبلیغات و زمینه سازی برای ورود او به شهرستان هستند. حمید جهاندار به همراه محافظش و در لباس مبدل به منطقه خود می رود و...

شبکه دو سیما

«خاطرات روزانه من»

فیلم تلویزیونی «خاطرات روزانه من» به‌ کارگردانی هاشم علیایی، پنجشنبه 29 بهمن ساعت ‌‌8 صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی بهار نوحیان، مهدی امینی خواه و حمید رضا نعیمی آمده است: داستان آغاز زندگی مریم و سیاوش است که با پیدا شدن دخترچه خاطراتی از سیاوش توسط مریم که در جعبه ای قدیمی گذاشته شده بود و دانستن گذشته کودکی و نوجوانی سیاوش که باعث می شود زندگی رنگ دیگری به خود می گیرد. مریم در دفترچه خاطرات گذشته پر شر و شوری را در مورد سیاوش می خواند که همه را مستأصل کرده بود و خانواده او از دستش در رنج و عذاب است. این موضوع به شدت حال مریم را دگرگون می کند، در نهایت سیاوش برای او توضیح می دهد که نوشته هایش تخیلی بوده و او آنها را برای نوشتن یک رمان نوشته و واقعیت ندارند.

«ماد»

فیلم سینمایی «ماد» به کارگردانی ‌جِف نیکلاس، پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی متیو مک کانهی و تای شرایدن آمده است: دو نوجوان که در ساحل به همراه یکدیگر قدم می زنند با قایقی که بالای درخت گیر کرده است، مواجه می شوند. از وجود قایق پی می برند غریبه ای باید در ساحل باشد که این موضوع با پیدا کردن رد پای تازه و نان تازه تایید می شود. آنها غریبه ای به نام ماد را که به دنبال قتل ناخواسته ای مورد تعقیب گروهی خلافکار است، پیدا می کنند و تصمیم می گیرند به او در آوردن آذوقه و تعمیر قایقش کمک کنند. در نهایت و پس از اتفاقات مختلفی که می افتد، زمانی که ماد می خواهد ساحل را ترک کند خلافکاران او را محاصره کرده و تیر اندازی اتفاق می افتد که...

«من قهرمان نیستم»

فیلم تلویزیونی «من قهرمان نیستم» به کارگردانی محسن توکلی، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 8:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه این فیلم با بازی امیررضا محمدی، محمدعلی میلانلو، سجاد هنرمند و حسین عامل قناد آمده است: در یکی از روستاها، پسرکی توانسته گل? گوسفندان را از چنگال گرگ نجات دهد. این موضوع باعث شده اسم پسرک به عنوان یک قهرمان در روزنامه های شهرستان چاپ شود. این موضوع در بین اهالی رستم آباد نیز پیچیده است. وله وله ای در بین بچه های روستا افتاده تا با انجام یک عمل قهرمانانه اسمشان در روزنام? شهرستان به چاپ برسد. همزمان با این موضوع پیدا شدنِ پیکرِ نیمه جانِ یکی از اهالی در کنار چاله ای کنده شده، شایع? بودن گنج در روستا را در بین اهالی به وجود آورده است. داستان عمل قهرمانان? بچه های روستا و یافتن گنج خیالی توسط بزرگترها در هم تنیده می شود که...

«خانواده موروثی»

فیلم سینمایی «خانواده موروثی» به کارگردانی کریستینه کابیش، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 23:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی دنیس زیخ ماجرای زن جوانی است که مسئولیت بزرگی به او واگذار می شود. ایزابل تانر در یک مجله مشغول به کار و به دلیل شایستگی و استعدادش به عنوان سردبیر انتخاب می شود و این ارتقا باعث به وجود آمدن شرایط مالی عالی نیز برای او می شود. روزی از اداره پلیس با او تماس می گیرند و به وی خبر می دهند که پدرش بر اثر تصادف کشته شده است. ایزابل که از کودکی توسط پدربزرگ و مادربزرگش بزرگ شده و آنها به او گفته اند که والدینش مرده اند تصور می کند که اشتباهی رخ داده است. تماس مجدد پلیس او را کنجکاو می کند تا در مورد واقعیت از پدر و مادربزرگ سوالاتی بپرسد و آنها مجبور می شوند تا علیرغم میل باطنی شان حقایق را بازگو کنند...

شبکه سه سیما

«خط مقدم خانه»

فیلم سینمایی «خط مقدم خانه» به ‌کارگردانی ‌گری ‌فلدر، پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 24:00 از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه این فیلم با بازی جیسون استاتام، جیمز فرانکو، وینونا رایدر و کیت بُسوُرت آمده است: فیل بروکر مامور پلیس مبارزه با موادمخدر است که به صورت مخفی وارد یک باند تبهکاری می شود و عملیات دستگیری آنها را هدایت می کند. عملیات دستگیری طبق نقشه پیش نمی رود و پسر رئیس باند کشته می شود. دو سال بعد به علت مشکلات کاری فیل معلق می شود. فیل که همسرش را از دست داده باید از دختر 4 ساله اش به تنهایی مراقبت کند و ...

«پلیس گشت»

فیلم سینمایی «پلیس گشت» به کارگردانی جان میشل مک دوناگ، جمعه  30 بهمن ماه ساعت 09:50 از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی برندان گلیسن، دون چیدل، مارک استرانگ و کریستوفر کیل مارتین آمده است: بویل پلیس ایرلند در جریان قتل هایی در رابطه با قاچاق مواد مخدر قرار می گیرد. قاچاقچیان نامزد او را نیز تهدید کرده اند. بویل تصمیم می گیرد تا به هر قیمتی آنها را دستگیر کند، او با همکاری یک پلیس برزیلی آنها را به قتل می رساند و...

«وضعیت جنگلی»

فیلم سینمایی «وضعیت جنگلی» ‌به‌ کارگردانی چن جین، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 19:00 از شبکه سه سیما پخش می شود.

این فیلم روایت داستان استادی متحجر و مرموز به نام گوئیگوری است که در سالیان بسیار دور همه اسرار نبرد را به یکی از شاگردانش به نام سون یسن می آموزد. پس از آن امپراطوران در سرزمین‌های مختلف به دنبال او هستند تا از دانش او برای پیروزی در نبردهای خود و گسترش قلمرو امپراطوری استفاده کنند. امپراطور سرزمین وی موفق می شود سون یسن را به قلمرو خود بیاورد ولی او حاضر نمی شود اطلاعات خود را در اختیار فرماندهان ان امپراطوری  قرار دهد و...

تیان جینگ، هی سئون کیم و فرانسیز اِن جی در فیلم سینمایی «وضعیت جنگلی» نقش‌آفرینی می‌کنند.

شبکه چهار سیما

«مرد تاریکی»

فیلم سینمایی «مرد تاریکی» به کارگردانی سام ریمی، پنجشنبه  29 بهمن ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می رود.

داستان این فیلم با نقش آفرینی‌ سام نیلسون، فرانسیس مک دورنماند وکالین فریلز درباره دانشمندی به نام پیتون است که در آزمایشگاه خود موفق به ساخت نوعی پوست با مواد شیمیایی است. این پوست هر چند زیر نور تنها نود دقیقه دوام می آورد اما به شدت مورد توجه یک شرکت تجاری قرار گرفته است. سارقین از طرف این شرکت تحقیقات پیتون را به دست می آورند و آزمایشگاه را منهدم می کنند. پیتون به شدت مجروح شده و چهره اش به طرز وحشتناکی از شکل می افتد. پیکر نیمه جان پیتون بدون اطلاع همسرش در یک بیمارستان سری تحت آزمایش های جدید قرار می گیرد و به طرز معجزه آسایی نجات می یابد او از بیمارستان فرار کرده به آزمایشگاه مخروبه اش بازمی گردد و تجهیزات آن را دوباره بازسازی می کند که...

شبکه پنج سیما

«اردو»

فیلم سینمایی «اردو» به کارگردانی کیومرث پور احمد، پنجشنبه  29 بهمن ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی مهدی باقربیگی، جهانبخش سلطانی و پروین دخت یزدانی آمده است: مجید که در امتحان های آخر سال قبول شده است، گرفته و اخمو به خانه می آید و خبر را به بی بی می دهد و بی بی به او می‌گوید در فکر پیدا کردن کار باشد. مجید بعد از مراجعت های متعدد برای پیدا کردن شغل، تصادفی دبیر ورزش خود را می بیند. او به مجید قول انجام کاری برای او را می دهد و کاری در منطقه برای او درست می‌کند و...

«گوبی»

فیلم سینمایی «گوبی» به کارگردانی ویلسون کانی بیر، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 9:00 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

فیلم داستان پسر بچه ای است که یک هیولای شش فوتی دارد که در همه اوقات مشکل زندگیش به او کمک می کند.

«خاکستری»

فیلم سینمایی «خاکستری» به کارگردانی جو کارناهان، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 20:45 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

در خلاصه فیلم با بازی لیم نی سون، درموت مولرونی، فرانک گریلو و دالاس روبرتس آمده است: مردی به نام جان آت وی در یک پالایشگاه در آلاسکا مسئول کشتن گرگ‌هایی است که به کارگران و تجهیزات نزدیک می‌شوند. در ابتدا به علت جدا شدن از همسرش بسیار ناراحت است و قصد خودکشی دارد اما منصرف می شود، زمانی‌ که برای مرخصی با چند نفر از همکارانش به بندر می روند. هواپیمای آنها در سفر هوایی سقوط می‌کند و هفت نفر زنده می مانند که یکی پس از دیگری توسط گرگ‌ها کشته می شوند و در نهایت جان می ماند که پس از فراز و فرود بسیار ایمانش به خدا قوی شده و با سردسته گرگ‌ها مبارزه می کند. بازماندگان سقوط در طول فیلم برخلاف زندگی ماشینی اشان با هم دوست شده و صمیمیت را درک می کنند.

شبکه شما

«سپید مثل ستاره»

فیلم تلویزیونی «سپید مثل ستاره» به کارگردانی جواد روستایی، پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 23:00 از شبکـه شما پخش خواهد شد.

در این فیلم ‌خواهیم دید: پژمان گودرزی جوان 22 ساله است که همراه پدر و مادر و خواهرش در یکی از مناطق اعیان نشین تهران زندگی می کند وی با وجود اینکه در یک خانواده مذهبی بزرگ شده ولی به دلیل همنشینی با دوستان ناباب تبدیل به پسری تندخو، بی فکر و بی هدف شده است. او دانشگاه را نیمه کاره رها می کند و...

مجید حاجی زاده، مجید مشیری، فخرالدین صدیق شریف، فلور نظری، خشایار راد، آرش نوذری، جواد عزتی، افشین سنگ چاپ و وحید شیخ زاده در فیلم تلویزیونی «سپید مثل ستاره» ایفای نقش کرده اند.

«شریف»

فیلم تلویزیونی «شریف» به کارگردانی قاسم انصاری، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 13:30 از شبکـه شما پخش خواهد شد.

در این فیلم سینمایی‌ خواهیم دید: شریف، جوان بلوچ با ضمانت سلطان، سروان اداره آگاهی از زندان خارج می‌شود تا در مراسم تدفین پدرش شرکت کند. شریف به جرم قتل پیروز، برادر قادر و نادر به زندان افتاده است. اگرچه پدر پیروز از گناه شریف گذشته و او را قصاص نکرده اما قادر و نادر کماکان قصد انتقام جویی از شریف را دارند. شریف قبل از رفتن به زندان قصد ازدواج با مهرپری، دختر سلطان را داشته اما حالا سلطان راضی به این کار نیست. ماه بی ­بی پیرزنی است که خود فرزند ندارد اما شریف را همچون فرزند خود دوست دارد. بهرام که یکی از دوستان ناباب شریف است، قرآن قدیمی و قیمتی ماه بی­ بی را می ­دزدد و...

شبکه کودک

«ارباب لوبیاها»

فیلم سینمایی «ارباب لوبیاها» به کارگردانی مایک ناواروکی، پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 21:00 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

این فیلم، ماجرای پسر کوچکی است که از عمویش یک لوبیای جادویی دریافت می‌کند. این لوبیا قابلیت عجیبی دارد که باید آن را در راه عاقلانه‌ای استفاده کند. پسرک راهی سفر می‌شود. تعدادی جن کوچولو همراه او به راه می‌افتند که برای استفاده از لوبیا وسوسه‌اش کنند، ولی پسرک درنهایت آن لوبیا را برای کمک به مردم فقیر در سرزمینی ‌بی‌آب و ‌علف ‌استفاده ‌می‌کند.

«رولی پولی»

فیلم سینمایی «رولی پولی» به کارگردانی ران پیتس، جمعه 30 بهمن ماه ساعت 21 از شبکه کودک پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گلومیوس مکسیموس با رادار‌های خود شادی و نشاط را از موجودات کهکشان گوس ردیابی کرده و آنها را از بین می‌برد. او مخالف سرسخت شادی و سرور است. تا اینکه در روز تولد یکی از بچه‌ها به نام زویی، گلومیوس با اسلح? جدید خود به نام غم‌آفرینِ مافوق تصور، درصدد خراب کردن تولد زویی برمی‌آید...

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «امید شجاعت»، «سوء تفاهم»، «ستیزه گر»، «خانم پاتر» و «آرواره ها 4» پنجشنبه 29 بهمن ماه ساعت 11، 15، 16:30، 21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

فیلم های سینمایی‌ و تلویزیونی «خانم پاتر»، «همه چیز به باد رفت»، «تاراج»، «بزرگ» و «سامورایی شوندگان» جمعه 30 بهمن ماه ساعت 11، 15، 16:30، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.


  

94/12/1
12:13 ع

جباری: چاره ای جز اکران «آزادی مشروط» نداشتیم جدید

 

مقصود جباری در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مقصود جباری تهیه کننده فیلم سینمایی «آزادی مشروط» گفت: پروانه نمایش این اثر سینمایی مدت هاست صادر شده اما به دلیل مشکلات موجود در شورای صنفی نمایش مرتب اکران آن به تعویق افتاد و در حال حاضر چاره ای جز اکران فیلم در این فصل مرده نداشتیم.

وی که فیلمش به کارگردانی حسین مهکام این روزها بر پرده سینماست در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: متأسفانه وضعیت سینمای ما به گونه ای است که تهیه کنندگان نمی توانند آنچنان که باید، روی زمان اکران فیلم شان تأثیرگذار باشند و این مدیران و مسئولان هستند که برای نمایش عمومی آثار سینمایی تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: من امیدوارم شرایطی فراهم شود که صاحبان آثار این توانایی را داشته باشند که در خصوص زمان اکران فیلم شان تصمیم بگیرند و این گونه در حقشان اجحاف نشود.

جباری ادامه داد: «آزادی مشروط» سال گذشته در بخش «نگاه نو» ی سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و اگر بیش از این می خواست پشت در اکران بماند اصطلاحا بیات می شد و حلاوت خود را از دست می داد.

جباری گفت: امسال تولیدات سینمایی در کشور بالا بود و من از حالا مطمئن هستم که در سال 95 فیلم ها برای اکران به شدت دچار مشکل می شوند. با این شرایط اگر ما می خواستیم اکران «آزادی مشروط» را به سال آینده موکول کنیم شاید همین زمان مرده هم نصیب فیلم مان نمی شد!

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: «آزادی مشروط» فیلمی با مضمون اجتماعی است و به زیرساخت های محوری در حوزه اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه اشاره دارد؛ من معتقدم که این فیلم برای مخاطبان عام ساخته شده و امیدوارم که با توجه به شلوغی های زیاد ایام آخر سال که اغلب مردم با آن درگیر هستند استقبال خوبی از این اثر سینمایی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: مضمون «آزادی مشروط» کمی سنگین به نظر می رسد اما من امیدوارم مخاطبان با صبر و تحمل این فیلم را تماشا کنند؛ این اثر سینمایی پتانسیل آن را دارد که بتواند مخاطبان از طیف ها و سنین گوناگون را به سمت خود بکشاند و از سوی دیگر از حضور عوامل بسیار خوبی در جلو و پشت دوربین بهره برده که می تواند برای عامه مردم قابل توجه باشد.

جباری سپس با بیان اینکه «آزادی مشروط» یکی از سالم ترین فیلم های سال های اخیر است اظهار داشت: ما در سینما فیلم سالم که به مسائل مختلف خانوادگی بپردازد کم داریم و از این رو باید از آثاری مانند «آزادی مشروط» حمایت های جدی صورت بگیرد.

به گفته این تهیه کننده این فیلم برشی 72 ساعته از زندگی یک خانواده مرفه است که مشکلی برای فرزندشان پیش می اید و آن ها درصدد حل این مشکل بر می آیند؛ مشکلی که نشان می دهد خانواده های مرفه هم مانند سایر طبقات اجتماعی می توانند دارای معضلاتی شوند که برای فرزندان شان بحران آفرین باشد.

گفتنی است؛ سایر عوامل تولید این اثر سینمایی عبارتند از : نویسنده: حسین مهکام/ مشاور کارگردان: کیانوش عیاری/ مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی/ تدوین: مصطفی خرقه پوش/ طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی/ طراح چهره پردازی: سعید ملکان/ برنامه ریز و دستیار کارگردان: علی ملاقلی پور/ صدابردار: بابک اردلان/ عکاس: کوروش پیرو/ مجری طرح: محمد علی کیانی

بازیگران عبارتند از: هنگامه قاضیانی، رامبد جوان، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، علیرضا آقاخانی، علیرضا مظفری، محمد کارت، محمد علی کیانی، بهاران بنی احمدی، میثم غنی زاده


  

94/12/1
12:13 ع

جشنواره«حسنات» با رویدادهایی چون «فیلم کوتاه تهران» رقابت می کند جدید

 

محمدسعید عشاقی

سینماپرس: محمدسعید عشاقی دبیر پنجمین جشنواره فیلم کوتاه ملی «حسنات» گفت: با اینکه جشنواره ما جوان است و اساس آن از یک نهاد خیریه کوچک پایه گذاری شده و ساختار و نیروی سازمانی ندارد اما به لحاظ کمی و کیفی با جشنواره های مهمی همچون «فیلم کوتاه تهران» رقابت می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم کوتاه «حسنات» به دلیل موضوع خود که نیکی و نیکوکاری است تنها ظرف 4 دوره برگزاری توانسته به اقبال دست پیدا کند و همه فیلمسازان توانسته اند در سطح ملی، این جشنواره را به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و هنری بشناسند.

وی افزود: به همین دلیل اینک که در آستانه برگزاری پنجمین دوره این رویداد هستیم نزدیک به 2200 اثر متقاضی حضور در جشنواره حسنات بوده اند که اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود.

عشاقی ادامه داد: این در حالی است که در دوره گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران تعداد کمتر از این فیلم، متقاضی حضور در این رویداد قدیمی بودند؛ ما امسال از همه استان ها شاهد ارسال آثار به جشنواره حسنات بودیم که در این میان 4 استان تهران، اصفهان، قم و خراسان رضوی پیشتاز ارسال آثار بودند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سپس با تأکید بر اینکه ترویج امر خیر هدف اصلی جشنواره «حسنات» است اظهار داشت: نیکوکاری ریشه ای قرآنی دارد و مضمون اصلی آثار ارسال شده به این رویداد سینمایی امور خیر و نیک است.

عشاقی خاطرنشان کرد: جشنواره حسنات از سال 1389 با نیت گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری، همیاری و نوع دوستی و همدلی در میان یکایک مردم به وجود آمده که خوشبختانه طی این سال ها توانسته تأثیر شگرفی در رابطه با این امور مهم در سطح ملی داشته باشد.

دبیر جشنواره فیلم «حسنات» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: تجربه جهانی ثابت کرده ابزار هنر و استفاده از فیلم کوتاه به عنوان یک محصول فرهنگی مهم کمک می کند تا موضوعات مهم به خوبی دیده شده و بتوانند امور مهم را ترویج کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما هم توجه ویژه ای به آثار مستند، داستانی، فیلمنامه و پویانمایی در جشنواره حسنات داریم و مایلیم با عرضه این آثار، مردم را بیش از پیش به امور نیک تشویق و ترغیب نماییم.

عشاقی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بخش های متنوع پنجمین جشنواره ملی «حسنات» گفت: در این دوره از جشنواره، در بخش های جنبی کارگاه های متعدد آموزشی داریم که در آن ها از اساتید مطرح و بنام سینمای کشور استفاده خواهیم کرد؛ همچنین جلسات نقد و بررسی فیلم های حاضر در جشنواره توسط منتقدان مطرح سینما انجام می شود و از سوی دیگر تندیس مهربانی به یاد زنده یاد زاون قوکاسیان که یکی از پایه گذاران اصلی جشنواره فیلم حسنات بود در این رویداد به برترین دانشجویانش اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: این تندیس مهربانی به عنوان یک سمبل و نهاد است که تنها برای ترویج احسان و نیکوکاری است و از سوی دیگر در این دوره از جشنواره طبق سنوات گذشته از نیکوکاران فعال در سطح ملی نیز تقدیر خواهیم کرد که امسال مهمترین تقدیرمان از یکی از موسسات خیریه که در زمینه حمایت از زنان خودسرپرست است خواهد بود.

عشاقی سپس از 4 سالن سینمایی سوره حوزه هنری، سینمای خانواده، کتابخانه مرکزی و هنرسرای خورشید به عنوان سالن های نمایش دهنده آثار این دوره از جشنواره فیلم حسنات نام برد و اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره مانند سال ها قبل با حضور دست اندرکاران و اعضای برگزار کننده این رویداد مهم با حضور در گلزار شهدا آغاز می شود و جمعه 14 اسفندماه نیز مراسم اختتامیه رسمی ما برگزار می شود.

دبیر جشنواره فیلم حسنات در ادامه از مهدی مسعودشاهی به عنوان مشاور هنری این رویداد نام برد و گفت: حضور ایشان با توجه به سابقه درخشان شان باعث شده تا ما جشنواره را هرچه بیشتر به سوی حرفه ای شدن پیش ببریم.

معاون فرهنگی کانون حسنات در بخش دیگری از این گفتگو به موضوعات این جشنواره اشاره کرد و گفت: مصادیق انسانی، اخلاقی و اسلامی احسان و نیکوکاری همانند نیک کرداری، درستکاری، راستگویی، صلح و دوستی، عشق، انسـان دوستی، ظلم ستیزی، مهربانی، دانش‌اندوزی، ایثـار، گذشت  و…  از جمله مضامین اصلی این دوره از جشنواره است.

عشاقی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: توجه به حقوق شهروندی از جمله فرهنگ همسایگی، همنوعی، همکاری، آیین شهروندی، قانون‌ مداری و احترام به حقوق دیگران و همچنین نمـادهای ماندگـار نیکوکاری، معرفی خیریـن و بازتاب حضور آنان در اجتماع، فرهنگ پذیری و آموزش فرهنگی به کودکان و نوجوانان، نقاط مشترک ادیـان الهی و... نیز در این دوره از جشنواره هدف اصلی ما است.


  

94/12/1
12:12 ع

«حاتمی کیا» سکوتش را شکست جدید

 

تجلیل از حاتمی کیا

سینماپرس: ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی بادیگارد طی مراسمی در حضور خانواده های شهدا سکوت خود را پس از اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شکست و گله ها و انتقادات صریحش به مسائل فرهنگی و سینمایی را نزد خانواده شهدای هسته ای و مدافعان حرم مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس مراسم تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در سال‌های فعالیتش برای نمایش رشادت‌های شهدا در مقاطع مختلف به بهانه جدیدترین ساخته این کارگردان «بادیگارد»‌ توسط خانواده‌های شهدای هسته‌ای و مدافع حرم در ایوان شمس با نمایش فیلم «بادیگارد» برگزار شد.

خانواده‌های شهدا قبل از ورود به سالن نمایش تابلوی چهره حاتمی‌کیا را با دل‌نوشته‌های خود امضا کردند.

خانواده‌های شهدای هسته‌ای از جمله خانواده شهید عاصمی، شهید صفوی، شهید علی‌محمدی، شهید احمدی‌روشن، شهید لشگری، شهید عین‌الهی، شهید حمیدی، شهید شهریاری، شهید کلانتری، شهید رودکی و شهید باکری، شهید شیردل، شهیدبابایی، شهید شیرودی،و شهید تهرانی‌مقدم در این مراسم حضور داشتند.

 در ادامه مراسم تجلیل از ابراهیم حاتمی‌کیا همسر شهید رضایی‌نژاد با عرض سلام به همه خانواده‌های شهدا با بغض سخنانش را آغاز کرد و گفت: من به شدت تحت تأثیر فیلم قرار گرفتم صحنه‌هایی در فیلم وجود داشت که تجربه من و خانم شهریاری و دیگر شهدای هسته‌ای آن را تجربه کرده‌ایم لحظه ترور بابک حمیدیان برای من بسیار سخت‌ و تلخ بود زیرا صحنه ترور شهید رضایی‌نژاد را برایم تداعی کرد حس کردم در همان لحظه حضور دارم دوست داشتم برای همسرم داریوش محافظ باشم. با تعریفی که آقای حاتمی‌کیا در فیلم عنوان کردند.

همسر شهید رضایی‌نژاد افزود: از لحظهای که فیلم «بادیگارد» کلید خورد تصویری از این داستان نداشتم اما پیگیر اخبار بودم متأسفانه در جشنواره موفق به دیدن فیلم نشدم اما به من توصیه کردند که فیلم را ببینم. آقای حاتمی‌کیا حق مطلب را ادا کردید گرچه شهدای هسته‌ای هیچ‌کدام محافظ نداشتند.

وی ادامه داد تا اواسط فیلم حس می‌کردم شخصیت حاج‌ حیدر ادامه‌دهنده حاج کاظم آژانس شیشه‌ای است اما انتهای فیلم گونه‌ای دیگر شد. حاج حیدر، حاجی کاظمی بود که پروسه تکاملی خودش را طی کرد و در اوج خود به شهادت رسید. همین‌طور که ما با فیلم ارتباط قرار کردیم مخاطب هم ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: علت تأثیرگذاری فیلم روی مخاطبش اعتقادی است که بر همه کارهای آقای حاتمی‌کیا وجود داشته بدون اعتقاد ممکن نبود اینگونه تأثیرگذار باشد. جایگاه شما عالی است، ان‌شاءالله متعالی‌تر شود.

همسر شهید رضایی‌نژاد در ادامه گفت: آرمیتا امشب فیلم را دید گرچه فیلم «چ» را هم وقتی در شبکه خانگی توزیع شد مرا مجبور کرد که آن را ببیند و چند بار آن را دیده است.

در ادامه مراسم تجلیل از ابراهیم حاتمی‌کیا همسر شهید شهریاری با اشاره به این مهم که تحت تأثیر فیلم قرار گرفته است، گفت: من در کنار دکتر شهریاری فعالیت می‌کردم و بخش‌هایی از صحنه های فیلم که آقای حمیدیان به دانشجویان تدریس می‌کردند را بیشتر توجه کردم به این واسطه که ببینم خطایی در ارائه اطلاعات رخ نداده باشد. نوستالژی خوبی بود. در شرایطی که کلاس‌های درسی خودم را در فیلم دیدم. اهل هنر و تلویزیون نیستم ام فیلم را بسیار دوست داشتم. در کنار بازی‌های زیبای هنرمندان فکر زیبا و ریشه اعتقادی‌ آقای حاتمی‌کیا به وضوح دیده می‌شود. به عقیده من پرویز پرستویی معجزه سینمای ایران است.  ایشان در هر نقشی به خوبی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: آقای دکتر شهریاری شبیه بابک حمیدیان نبود من هم شبیه همسر حمیدیان نبودم. من نه تنها حلقه را درنیاوردم بلکه آن را محکم‌تر در دست‌هایم نگه داشتم. همه ما و همسران شهدا به حلقه‌ای که از شهدایمان برایمان باقی مانده افتخار می‌کنیم. می‌دانستیم که تفکر این شهدا زمینی نیست.

وی درباره همسر شهدای مدافعین حرم گفت: من به همسران جوان مدافعین حرم غبطه می‌خورم. ما همسران شهدا روزگاری را با همسران‌مان سپری کردیم اما این همسران بسیار جوان هستند.

همسر شهید شهریاری در خاتمه گفت: به حضور زیبا و تفکر ارزنده حاتمی‌کیا در ایران افتخار می‌کنم و افتخار می‌کنم که اعتقادی ایرانی اسلامی در سینمای کشورم فعال است.

در ادامه مراسم در شرایطی که خانواده شهدا روی صحنه قرار گرفته‌اند ابراهیم حاتمی‌کیا به روی صحنه آمد و گفت: باید خیلی جان‌سخت باشم که بتوانم جلوی احساساتم را بگیرم. در این فضای معنوی و حضور شما قامت بلندان کشورم و افتخار می‌کنم و خوشحالم که شرایطی اینگونه فراهم کردند و فیلم دیده شد.

قبل از اینکه تابلو را رونمایی کنیم تقاضا دارم نکته‌ای را بگویم. از خدا 54 سال عمر گرفته‌ام و سعی کردم با دلم نفس بکشم و با دلم زندگی کنم آنچه احساس کردم درست است بگویم و خجالت نکشم. در این مسیر دشمنان زیادی برای خودم تراشیدم و دوستان زیادی پیدا کردم.

روز گذشته این موقع کربلا بودم. از عزیزان می‌خواهم دعا کنید تا زمانی که هستم در خدمت‌تان باشم. و زمانی که قرار است بروم در بستر نباشم.

عزیزی قبل از حضور در مراسم به من گفت: آقای حاتمی‌کیا تشویق به جنگ نکنید. اگر به آثار من توجه کنید من مشوق جنگیدن نیستم. شاید به تعبیری فیلم‌های ضدجنگ ساخته‌ام اما نمی‌توانم چشمم را به روی رشادت‌های مبارزان و مدافعان حرم و شهدای هسته‌ای ببندم.

کارگردان بادیگارد در ادامه گفت: در زمان جنگ همه فضای جامعه آماده برای جنگیدن و دفاع بود اما در شرایط فعلی فضای جنگ نیستو به عقیده من مدافعان حرم با قدرت‌تر و بزرگتر عمل می‌کنند. بادیگارد را به شهدای مدافع حرم تقدیم می‌‌کنم. تقدیم می‌کم به ذره خاک پاک این بچه‌ها و عزیزانشان. می‌دانم که در خلوت‌شان مرا دعا می‌کنند عاقبت به خیر شوم.

وی در ادامه تأکید کرد: من در همه صحنه‌های بادیگارد زندگی کردم. فیلم بادیگارد را با این ایمان ساختم. چه شب خوبی است. در شرایطی که می‌بینم فیلم تأثیرگذار بوده و احوال خوبی را برایتان ایجاد کرده و دو ساعت فیلم من تعریف محافظ و بادیگارد است که این روزها در عالم فرهنگ و مدیران فرهنگی متأسفانه شاهد بادیگارد هستیم نه محافظ.

*متأسفانه مدیران فرهنگی و جشنواره بادیگاردند نه محافظ

وی با انتقاد از وضعیت جشنواره و این روزهای سینما، ادامه داد: وقتی می‌بینم سکان جریان فرهنگی و جشنواره با جهالت جواب می‌دهند و پاسخگو نیستند متوجه این امر که بیشتر بادیگارد هستند تا محافظ می‌شوم. وقتی در جشنواره به امثال من ضربه می‌زنند یعنی به جریان این بچه‌ها که پشت سر من می‌آیند ضربه می‌زنند. من برای این آقایان متأسفم که با کلمات بازی می‌کنند و با زبان دیپلماسی و وزارت خارجه حرف می‌زنند نه زبان فرهنگ.

وی در ادامه درباره برنامه‌های تلویزیونی پخش شده در زمان جشنواره گفت: افرادی در تلویزیون حاضر می‌شوند که تریبون پربیننده‌ای را در اختیار دارند. درباره فیلم اینگونه می‌گویند این فیلم حرف کهنه‌ای است حرف زمانه ما نیست. دیگر وقتش تمام شده. متأسفانه عرصه فرهنگ دست این جماعت است که بادیگاردهای فرهنگی هستند.

ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه گفت: سال‌هاست به این می‌اندیشم که اگر قرا راست جانم را هدیه کنم باید به کجا هدیه کنم؟ به کسانی که رفتارشان بادیگاردی است یا کسانی که با جان، فکر و اندیشه‌شان در مسیر محافظ بودن قدم برمی‌دارند و در حوزه فکر و علم عمل می‌کنند.

در ادامه مراسم هنرمند جوان روح‌الامین تابلویی را که برای عرض ارادت به حضرت عباس کشیده بود به ابراهیم حاتمی‌کیا تقدیم کرد و گفت: از ابتدای خلقت تا به امروز اگر توجه کنیم مزد رسالت پیغمبر،‌ خون دل‌های امیرالمومنین (ع) و حاج کاظم داده نشد. مزد شما در جای دیگر داده می‌شود ان‌شاءالله.

در انتهای مراسم همسر شهید تهرانی‌مقدم هدیه مادران و همسران شهدا را به ابراهیم حاتمی‌کیا تقدیم کرد.

بنا بر این گزارش رونمایی از تابلوی عکس ابراهیم حاتمی ‌کیا که مزین به امضاهای خانواده‌های معظم شهدا بود توسط همسر شهید علی‌محمدی انجام شد.


  

94/12/1
12:12 ع

نامزدهای نهایی مجمع نویسندگان سینمای انقلاب معرفی شدند جدید

 

مجمع نویسندگان سینمای انقلاب

سینماپرس: مجمع نویسندگان و منتقدین سینمای انقلاب بخش نقد، معرفی فیلم، یادداشت و گزارش «تندیس آینه» را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، هیأت داوران بخش نقد و یادداشت متشکل از محمدتقی فهیم، سیدناصر هاشم زاده، سعید مستغاثی، سید محمد حسینی و کیوان امجدیان پس از بررسی 70 اثر راه یافته به بخش مسابقه، 25 اثر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی کردند.

این آثار در چهار بخشِ «نقد»، «معرفی فیلم (Review)»، «یادداشت» و «گزارش» ارزیابی شده و از بین 25 اثر نامزد شده نهایی، در مراسم اختتامیه که امشب در حوزه هنری برگزار می شود در هر یک از چهار بخش، یک اثر به عنوان اثر برگزیده اعلام خواهد شد.

همچنین تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جایزه، بیش از 350 اثر بوده که پیش از این توسط محمدصادق باطنی، دبیر بخش «نقد و یادداشت» جایزه، خبر راهیابی 70 اثر به بخش مسابقه اعلام شده بود.

در ادامه اسامی نامزدهای نهایی در بخش‌های مختلف جایزه آورده شده است:

نامزدهای نهایی بخش «نقد»

- «بارکد»؛ فیلمفارسی با منطق هالیوودی/ مهدی مافی/ تسنیم

- «دلبری»؛ یک فیلم دفاع مقدس آپارتمانی کسالت آور/ احسان رستگار/ الف

- «فهرست مقدس»؛ داستان هولوکاستی با عاملینِ یهودی/ پوریا دارابیان/ رجانیوز

- «بادیگارد»، تقابل کدخدامحوری با خدامحوری/ محمدرضا باقری/ نسیم

- تأملّاتی در باب فیلم «سیانور»؛ فیلمی که ارزش اندیشیدن دارد/ آرین طاهری/ مدرسه آینه

نامزدهای نهایی بخش «معرفی فیلم»

- «ایستاده در غبار»؛ قدرت فیلم‌سازی یک کارگردان و مخاطبانی میخکوب صندلی‌ها/ رضا محرری/ تسنیم

- لانتوری؛ نمایشنامه رادیویی اجتماعی با طعم اسیدپاشی/ محسن آقایی/ مدرسه آینه

- ابد و یک روز؛ حاشیه نگاری بر یک تراژدی ساختگی/ سید سعید هاشم زاده/ نقد سینما

- زندگی به عشق مینا به روایت سیانور/ محسن غلامی/ روزنامه جوان

- «خانه ای در خیابان چهل و یکم»؛ داستانی از صفحه حوادث روزنامه و فاقد عمق دراماتیک / صابر الله دادیان/ سینماپرس

- نگاهی به فیلم بارکد؛ یک فیلمنامه پر از حفره/ آرش فهیم/  فارس

- نفس، به نام نفس، به کام هوشمندی مثال زدنی نرگس آبیار/ مجتبی اردشیری/ روزنامه اصفهان زیبا

نامزدهای نهایی بخش «یادداشت»

- «سیانور» و «امکان مینا»؛ یک مقایسه ساده برای ارزیابی داوری‌های جشنواره فجر دولت اعتدال/ یاسر فریادرس/ رجانیوز

- سینمای ایران چه تصویری از «مردها» ارائه می‌دهد/ یاسر فریادرس/ سوره سینما

- برداشتی از اکران دو روز اول کاخ جشنواره فیلم فجر/ محمد مهدی شیخ صراف/ فردا

- درباره «لانتوری»؛ درباره توهم/ حمیدرضا بوالی/ تسنیم

- دستاوردهای استراتژیک جشنواره 34 فیلم فجر/ حسن حائری/ انتخاب

- نقد پوستر رسمی جشنواره سی و چهارم/ سجاد مهرگان

نامزدهای نهایی بخش «گزارش»

- اسرافِ میانگین 1000 اینچ از پرده سینماهای ایران در جشنواره فیلم تلویزیونی فجر! / گروه نویسندگان/ مدرسه آینه

‎- فشن شو در ملاء عام؛ مارکِتینگ در اینستاگرام/ محمدصادق علیزاده/ نسیم

- لانگ شوت- تقاضا از روشنفکران؛ لااقل به فیلمسازهای چک و هلند رحم کنید! / محمدرضا شهبازی/ سوره سینما

- نقد کوتاه فارس بر فیلم‌های ششمین روز فجر 34/ محمدرضا وحیدزاده/ فارس

- «نقطه کور»: بدبختی با درجات بالا!/ «گیتا» و «نیمه شب...»؛ ایده‌ای قابل قبول، فیلم‌هایی تلف شده/ امیر ابیلی/ سوره سینما

- خرده‌یادداشت‌های جشنواره‌ای مشرق 2/ علیرضا پورصباغ/ مشرق

- خلاصه‌ای از آنچه سال آینده در سینما پخش می‌شود/ محمدرضا تاجداری/ هفت راه

اولین جشن مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب به دبیری محسن یزدی، جمعه شب، ساعت 19 به صورت جشن مشترک با پنجمین جایزه سینمایی «ققنوس» در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نبش حافظ برگزار خواهد شد و پس از مراسم فیلم برگزیده جشن نیز برای حاضران به نمایش در می آید. در این مراسم به غیر از جایزه «نقد و یادداشت»، به فیلم های برگزیده از منظر منتقدان سینمای انقلاب «تندیس آینه» اهدا خواهد شد.


  

94/12/1
12:12 ع

اسامی آثار بخش مسابقه جشنواره فیلم «موج» اعلام شد جدید

 

جشنواره فیلم کوتاه موج

دبیر نخستین جشنواره سراسری فیلم موج کیش گفت: به دلیل استقبال چشمگیر و کیفیت مطلوب آثار رسیده، 5 فیلم کوتاه به ظرفیت بخش مسابقه افزوده شد.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم حصاری، با اشاره به اتمام بررسی فیلم های ارسال شده توسط هیات انتخاب افزود: اعضای این هیئت از دو هفته قبل، بررسی آثار رسیده به جشنواره را آغاز کرد و جلسه نهایی هیات انتخاب با حضور حسین مهکام، مجیدرضا مصطفوی و رضا شیخلانی در محل سازمان منطقه آزاد کیش (دفتر تهران) برگزار شد.

وی افزود:در این جلسه پس از ساعت ها بررسی، بحث و تبادل نظر در خصوص آثار منتخب، فهرست نهایی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه اعلام شد.

دبیر نخستین جشنواره سراسری فیلم موج کیش خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد آثار رسیده به جشنواره و سطح کیفی بالای فیلم ها، رقابت در این مرحله بسیار فشرده بود و در نهایت تصمیم براین شد که پنج فیلم به ظرفیت اعلام شده قبلی افزوده شود و بنا براین  65 اثر در بخش مسابقه حضور خواهند داشت تا امکان دیده شدن چند فیلم خوب دیگر از فیلم سازان شرکت کننده فراهم شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت اطلاع از لیست فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه، به وبسایت جشنواره با آدرس www.art.kish.ir مراجعه کنند.


  

94/12/1
12:11 ع

«کوچه بی نام» علیمردانی و فروش 355 میلیون تومانی در سینماهای کشور جدید

 

فیلم سینمایی«کوچه بی نام»

سینماپرس: با آغاز اکران فیلم‌های تازه در سینماها بعد از سپری شدن روزهای داغ جشنواره فیلمم فجر، «کوچه‌ی بی‌نام» هاتف علیمردانی با مضمونی اجتماعی، در شب پایانی هفته 93 میلیون تومان فروش داشته است.

به گزارش سینماپرس، «کوچه‌ی بی‌نام» که از بیست‌ودوم بهمن در سینماهای تهران به نمایش درآمده است پس از هفت روز نمایش، تا شب گذشته (پنجشنبه 29 بهمن) 355 میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم با بازی فرهاد اصلانی، فرشته صدرعرفایی، امیر آقایی، باران کوثری، پانته‌آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ستاره پسیانی و... در 29 سینمای تهران در حال نمایش است و نمایش آن در سایر شهرها در هفته‌ی جاری آغاز می‌شود.

«در مدت معلوم» (فی‌المدت المعلوم) نیز پس از 64 روز نمایش در تهران و 53 روز در شهرستان، جمعاً دو میلیارد و 830 میلیون تومان فروش داشته‌ است.

«شکاف» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده نیز که بامداد فیلم پخش آن را بر عهده دارد، پس از 50 روز نمایش در سینماهای کشور 700 میلیون تومان فروش داشته است.دومین اثر سینمایی اسدی‌زاده با بازی هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر و سحر دولت‌شاهی، در حال حاضر در 10 سینمای تهران و 15 سینما در شهرهای دیگر روی پرده است.

«نقشِ نگار» ششمین فیلم سینمایی علی عطشانی است که تا شب گذشته پس از 18 روز نمایش 275 میلیون تومان در تهران و 88 میلیون در شهرهای دیگر فروش داشته است.

«تا آمدن احمد» نیز از فیلم‌های دور جدید اکران است پس از دو روز نمایش در تهران، در حالی که تنها هشت سینما در اختیار دارد، هفت میلیون تومان فروش داشته است و نمایش آن در شهرستان‌ها نیز از اواسط اسفند آغاز می‌شود.

«خبر خاصی نیست» در حالی چهل‌و‌پنجمین روز نمایش خود را پشت سر گذاشت، که مجموع فروش خود را به حدود 500 میلیون تومان رسانده است.

«آدم باش» به عنوان نهمین فیلم بلند مجید جوانمرد نیز پس از 40 روز نمایش، 490 میلیون در تهران و 270 میلیون تومان نیز در شهرهای دیگر فروخته است. این فیلم در حال حاضر در 10 سینمای تهران و 35 سینمای سایر شهرها در حال اکران است.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ