سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 >

94/12/1
12:11 ع

اجرای نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» همزمان با ایام فاطمیه جدید

 

نمایش با من حرف نمی زنی چرا

سینماپرس: نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» به کارگردانی هما پریسان ؛ اثر تقدیر شده چهارمین جشنواره تئاتر شهر، از یکشنبه دوم اسفند در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، نمایش "با من حرف نمی‌زنی چرا؟" نوشته کامران شهلایی است ماجرای دختری را به نمایش می گذارد که پدرش را از دست داده و دچار بیماری شده است. او آرزو دارد که پدرش را در خواب ببیند اما این اتفاق روی نمی دهد و او روز به روز پریشان تر و خسته تر می شود تا اینکه ...

«با من حرف نمی زنی چرا؟» که در چهارمین جشنواره تئاتر شهر تندیس طراحی صحنه ، تندیس و دیپلم افتخار طراحی لباس ، تقدیر از بازیگری زن و کاندیدای دریافت جایزه بازیگری مرد را از آن خود کرده است اجرای عمومی خود را از دوم اسفند ساعت 18.30 در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز می کند.

در این نمایش احمد صمیمی ، امین وحیدی پور ، رضا یعقوبی ، شادی صیادی و هما پریسان ایفای نقش می کنند. طراح صحنه این نمایش هما پریسان ، طراح لباس مهسا پارسایی و آهنگساز فرزام فلکی و احمد جعفری هستند. روابط عمومی را میلاد محمدیان شمالی برعهده دارد.

«با من حرف نمی زنی چرا؟» با مدت زمان 55 دقیقه در ایام فاطمیه روی صحنه خواهد بود.


  

94/12/1
12:11 ع

اظهارات صریح فیلمساز مردمی خطاب به مدیران سینمایی کشور جدید

 

ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری فیلم سینمایی«بادیگارد»

سینماپرس: ابراهیم حاتمی کیا اظهار داشت: افرادی که به عنوان مشاور در حلقه های مدیران سینمایی کشور هستند از جنسی است که ارتباطی با خانواده های شهدا و آنچه که باعث ارزش های نظام است، ندارد.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم حاتمی کیا در حاشیه مراسم تجلیل از وی که شب گذشته پنجشنبه 29 بهمن ماه با حضور خانواده های شهدا و پس از نمایش فیلم «بادیگارد» برگزار شد، درباره نظر خانواده های شهدا و تاثیرگذاری فیلم روی آنها گفت: من فکر می کنم دیالوگ هایی که در فیلم بیان شد برای خانواده های شهدا و فرزندانشان آشنا آمده است و احساس کرده اند موقعیت ها و رابطه هایی که در فیلم به تصویر کشیده شده حرف دلشان است.

حاتمی کیا افزود: آنها بعد از تماشای فیلم موقعیت ها و دیالوگ هایی از آن را برای من مثال می زدند و من فکر می کنم این موقعیت ها برای آنها دلچسب بود. خود من پیش بینی نمی کردم که عزیزان خانواده های شهدای هسته ای و یا مدافعان حرم تا این حد استقبال کنند و خدا را شکر احساس مشترکی بین ما و آنها پیدا شد.

به گیشه فکر نمی‌کنم

وی در ادامه درباره آثار خود و استقبال از آنها میان مردم  و اینکه این آثار در گیشه هم می توانند موفق باشند، اظهار کرد: من چندان توجهی به گیشه ندارم چون بعضی از فیلم ها ممکن است در لحظه و در یک فصل جواب دهد و بعضی آثار در طول زمان جواب می دهند. من سه دهه است که در سینما فعالیت می کنم و فکر می کنم نسلی با فیلم های من شکل گرفته است که از فیلم ها خاطره دارد و با آنها پیش آمده است و این همان معنای در زمان بودن فیلم هاست.

کارگردان فیلم «بادیگارد» ادامه داد: اگر فیلم من فروش کند خوشحال می شوم اما اگر فروش نکند افسرده نخواهم شد چون معتقدم ممکن است حرفی که در فیلم بیان می کنم به زمان نیاز داشته باشد تا نسبت به آن فهم و درکی اتفاق بیافتد.

مساله من جریان فرهنگی جشنواره فجر است

وی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه هایی که پس از صحبت‌هایش در جشنواره فیلم فجر ایجاد شده است، تصریح کرد: من می شنوم که آقای حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در جایی بیان می کند که هر کس به جشنواره فجر علاقه ندارد به این جشنواره نیاید. من با شنیدن این حرف احساس کردم که او، خود را صاحبخانه می داند در حالی که من فکر می کنم که آقای ایوبی یک مستاجر چند ساله است. خدا کند به او صدارت سفارت فرانسه را بدهند و بگذارد ما هم در عالم سینما کار خود را انجام دهیم.

حاتمی کیا با بیان اینکه خود را در حوزه سینما صاحبخانه می داند، اظهار کرد: جشنواره فجر به افرادی چون ما تعلق دارد و من خود را در میان این خانواده یکی از صاحبخانه ها می دانم. من کاری با سیمرغ ندارم چرا که برای من سیمرغ مساله نیست. صحبت بر سر سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر است؛ سیاستگذاری‌ای که اکنون گرفتار شده است. من از ایوبی سوال می کنم که اگر او را به عنوان رییس جشنواره بگذارند که آقای محمد حیدری را به عنوان دبیر انتخاب کرده است؛ آیا قبول می کرد که افرادی همچون جواد شمقدری، جواد شورجه ... داور باشند؟ مگر این افراد فیلمساز نیستند. ممکن است آقای ایوبی بگوید که سلیقه اش با این افراد نمی خواند پس او بر اساس نوعی سلیقه عده ای را انتخاب می کند که آنگاه آن اتفاقات رخ داده قابل پیش بینی بود.

کارگردان فیلم «بادیگارد» با بیان اینکه مسئولان جشنواره یک بازی کودکانه و نوعی دیپلماسی سطحی را در پیش گرفته اند، یادآور شد: اینکه گفته می شود انتخاب فیلم ها بر اساس نظر داوران بوده است بازی کودکانه ای است چرا که داوران انتخاب خود مسئولان جشنواره هستند و باید نسبت به آن پاسخگو بود. من معتقدم جشنواره امسال فیلم های بسیار متنوعی داشت و فیلمسازان بسیاری کار کرده و زحمت کشیده بودند و جایزه های خوبی هم گرفتند اما مساله من جریان فرهنگی جشنواره است. در این جریان فرهنگی آنهایی که محافظ نظام و ارزش های نظام هستند در نظر گرفته نمی شود، آنهایی که ما اکنون می بینیمشان بادیگارد هستند.

جشنواره امسال برگ سیاهی برای دوستان بود

کارگردان فیلم «آژانس شیشه ای» اضافه کرد: این بادیگاردهای فرهنگی کسانی هستند که به آنها تعارفی زده شده و وارد این حوزه شده اند و هر لحظه هم منتظر هستند تا زودتر از موقعیت خود کنار بروند و وارد سفارتی و یا کشور دیگری بشوند که ای کاش زودتر بروند و ما در مسیر طبیعی کار خود را ادامه دهیم. من معتقد هستم جشنواره امسال برگ سیاهی برای دوستان بود.

کارگردان فیلم «چ» با بیان اینکه قبلا این رویدادها را پیش بینی می کرده است، گفت: آقای ایوبی و آقای جنتی از دنیای دیپلماسی و وزارت امور خارجه آمده اند، عالم وزارت امور خارجه عالم دیگری است و عالم فرهنگ و هنر مردان فرهنگی می خواهد که پای آن بایستند. اکنون آنها که مدافع آمدن این دوستان بوده اند خودشان دلشکسته هستند؛ کسانی که ابتدا فکر می کردند افکارشان با اینها یکی است و حالا می بینند اتفاق مورد نظرشان رخ نداه است و حتی احساس ترس می کنند.

حاتمی کیا اضافه کرد: افرادی که به عنوان مشاور در حلقه های این مدیران هستند از جنسی است که ارتباطی با خانواده های شهدا و آنچه که باعث ارزش های نظام است، ندارد. من اگر می توانستم در جشنواره امسال شرکت نمی کردم اما گاهی اوقات با خود فکر می کنم بچه ها و عوامل زیادی در فیلم من شرکت کرده اند که نیاز به تشویق شدن، دارند و باید دیده شوند اما وقتی این نوع رفتارها را می بینم متحیر می مانم که تا کجا این رفتارها ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه نبودن نام فیلمش در بخش نامزدهای بهترین فیلم به خاطر سخنانی بوده است که بعد از نشست خبری فیلم «بادیگارد» بیان کرده است، گفت: نامزد نشدن فیلم من هیچ ارتباطی با آن سخنان نداشت و در واقع قبل از اینکه من آن سخنان را بیان کنم دفتر بسته شده بود البته سلیقه داوران همین بود و باید دید که آن کسی که این داوران کارگردانی کرده است چه کسی است؟ من معتقدم آقای حیدری کارگردان نیست بلکه همه اینها به آقای ایوبی باز می گردد.

نوعی اراده پشت این جریان است که تحمل افرادی مثل ما را ندارد

کارگردان فیلم «بادیگارد» با اشاره به اقدام جشنواره امسال عنوان کرد: آنچه که امسال در جشنواره انجام دادند نوعی سرکوب کردن است. من می ترسم که از ضربه زدن به من، دیگران که قرار است این مسیر را طی کنند ضربه بخورند. اگر به منزل من بیایید تعداد زیادی سیمرغ دارم بنابراین گرفتن سیمرغ مساله من نیست. تعدادی سکه هم نمی تواند مشکلی از من را حل کند اما آنچه که درد من است این است که فکر می کنم نوعی اراده پشت این جریان است که تحمل افرادی مثل ما را ندارد.

کارگردان فیلم «به رنگ ارغوان» توضیح داد: آنچه در پشت این جریان قرار دارد تنبیه کردن جریانی مثل ما است که می خواهند، بگویند هر کس چنین مسیری را می رود، بداند این راه خریداری ندارد. در همین روزها دیدیم که دو شبکه تلویزیونی پشت سر هم درباره فیلم «بادیگارد» حرف می زنند نه اینکه من تحمل نقد فیلمم را نداشته باشم اما سوالم این است که چرا این ترکیب ها انتخاب می شوند؛ ترکیبی که اگر اسم افراد را عوض کنید و به طور مثال به جای مجید بگویید جرج، فرقی ندارد چرا که نگاه آنها از طرف این کشور نیست. مجری هم در این برنامه تنها به خود و به ظاهر خود رسیده است تا اینکه بخواهد نظر بدهد و سوالی بپرسد حتی شخصی می گوید «من فیلم حاتمی کیا را ندیده ام اما فکر می کنم اتفاقی که در سینما رخ داده است و استقبال مردم به دلیل کنجکاوی است.»

هدف تنبیه کردن کسانی است که می خواهند بحث روز را به چالش بکشند

حاتمی کیا با اشاره به کسانی که با غیظ و غضب درباره فیلم او صحبت می کنند، تصریح کرد: این افراد کینه دارند البته اشکالی ندارد که کینه داشته باشند اما سوال این است که چرا آنتن در دست این افراد قرار می گیرد و چرا با این شدت تریبون در دست آنها وجود دارد. این افراد با فضایی که ما توسط خانواده های شهدا در این مراسم دیدیم غریبه هستند.

وی در پایان عنوان کرد: من در فیلم هایی که ساخته ام فقط درباره فضای خانواده های شهدا صحبت نکرده ام اما اکنون احساس نیاز کردم که باید چیزی دفاع کنم و غصه ام این است که متاسفانه دوستان این احساس نیاز را ندارند. من حاضرم قسم بخورم که پشت این ماجرایی که اکنون شکل گرفته است نوعی اراده وجود دارد. هدف از این اراده تنبیه کردن فیلمسازانی است که می خواهند مثل حاتمی کیا بشوند اینکه اگر کسی بخواهد این چنین فیلم بسازد و بحث روز را به چالش بکشد غریب واقع می شود.


  

94/12/1
12:10 ع

فردا؛ آغاز پخش سریال «شیوع» با موضوع حملات زیستی به ایران جدید

 

شبکه یک سیما

سینماپرس: سریال «شیوع» به کارگردانی محمود معظمی از فردا به روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، سریال «شیوع» به کارگردانی محمود معظمی، با توافق سازمان صدا و سیما از شنبه این هفته از شبکه یک سیما ساعت 22:15 هر شب روی آنتن خواهد رفت. این سریال 12 قسمتی با موضوعی متفاوت، اولین مجموعه تلویزیونی است که اطلاعاتی درباره حملات زیستی به کشورمان، به مخاطبان می‌دهد.

پس از شرایط خاصی که برای پخش این سریال پیش آمده بود، بالآخره نظر مدیران صدا و سیما از سوی عوامل این سریال جلب شد و با این‌که شیوع به سفارش سازمان پدافند غیرعامل، مراحل معمولی پیش از تولید را از سر نگذارنده بود، با توافق و سعه صدر مسئولان تلویزیون قرار است از هفته آینده یک اسفندماه روی آنتن برود.

به گزارش روابط عمومی «شیوع»، پیش از این برخی رسانه ها، از اختلاف میان گفته های یکی از تهیه کنندگان این سریال بیژن شیرمرز و رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایش سیما خبر داده بودند که در نهایت نظر رییس مرکز نمایشی از سوی سازندگان سریال جلب شده و پخش آن با تایید  این بخش از سازمان صدا و سیما صورت خواهد گرفت.

همچنین موضوع پرماجرا و متفاوت این سریال با کارگردانی محمود معظمی، مربوط به حملات زیستی به ایران است که سازمان پدافند غیرعامل مسئول رسیدگی و دفع این اتفاقات است. با توجه به این‌که تا کنون سریالی در این‌باره ساخته نشده و مخاطبان عام تلویزیون اطلاع کمی از این موضوع دارند، به نظر «شیوع» می‌تواند نقظه عطفی هم در اطلاع‌رسانی و هم در ژانر ماجرایی و پلیسی در سریال‌های تلویزیون باشد.

در خلاصه داستان این سریال  به قلم مهدی میراحمدی آمده است: «حمله بیولوژیکی طراحی شده توسط آمریکا از مسیر یکی از کشورهای همسایه، ایران را تهدید می‌کند. این مسئله با هوشیاری یک پزشک جوان آشکار می‌شود و باعث می‌شود که سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ورود به ماجرا ابتکار عمل را به دست بگیرد.»

در سریال «شیوع» سید مهرداد ضیایی، عبدالرضا اکبری، شهرام عبدلی، جعفر دهقان، لاله اسکندری و محسن افشانی از بازیگران اصلی هستند و رحیم نوروزی، کمند امیرسلیمانی، سیدجواد هاشمی، ابوالفضل همراه و سیروس میمنت نیز در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

بیژن شیرمرز تهیه‌کنندگی این مجموعه را در موسسه فیلمسازی حس هفتم به سفارش سازمان پدافند غیرعامل برعهده گرفته‌ است و از دیگر عوامل این مجموعه می‌توان به جانشین تهیه‌کننده حمید طالقانی، مدیر تصویربرداری فرشاد گلسفیدی، مدیر روابط عمومی امیر نراقی‌پور، مدیر صدابرداری وحید سلطانی، طراح گریم نوید فرح مرزی، طراح صحنه و لباس افسانه صمدزاده، برنامه‌ریز یاسمن شریف‌زاده و دستیار اول کارگردان سعید آهنج اشاره کرد.


  

94/12/1
12:10 ع

رقابت «آوازهای سرزمین من» با 30 فیلم در در جشنواره «ارتدوکس» روسیه جدید

 

پشت صحنه فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی

سینماپرس: یازدهمین جشنواره ارتدوکس در شهر بورووسک روسیه با حضور فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، در این جشنواره فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی عباس رافعی در بخش مسابقه حضور دارد و به رقابت با 30فیلم دیگر از کشورهای دنیا می‌پردازد.

امیرحسین شریفی تهیه کننده در این جشنواره حضور دارد و این فیلم فردا در تالارخانه سینما اکران میشود و این اولین بار است که ایران در این جشنواره شرکت می‌کند.

در مراسم افتتاحیه وزیر فرهنگ روسیه از حضور ایران در این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت امیدوارم که در آینده نیز باز هم شاهد فیلمهای ایرانی باشیم. دبیر این جشنواره خانم ماتوشکا صوفیا یک راهبه ارتدوکس است.


  

94/12/1
12:9 ع

دو بازیگر سرشناس بالیوودی همبازی گلزار در «سلام بمبئی» شدند جدید

 

سلام بمبئی

سینماپرس: «پونام دیلون» و«دالیپ تاهیل»که از بازیگران سرشناس سینمای بالیوود به حساب می آیند نیز به اولین اثر مشترک سینمایی هند و ایران پیوستند.

به گزارش سینماپرس،پونام دیلون و دالیپ تاهیل دو بازیگر سینمای هند به جمع بازیگران فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی پیوستند. این فیلم نخستین محصول مشترک سینمای ایران و هند به شمار می آید و پیش از این بازیگران هندی دیگری چون دیا میرزا و گلشن گرورو با این پروژه سینمایی قرارداد بسته بودند.

تا کنون 30 درصد از فیلمبرداری پروژه سینمایی «سلام بمبئی» انجام شده و محمدرضا گلزار، دیامیرزا و گلشن گروور مقابل دوربین حسن پویا رفته اند. پونام دیلون و دالیپ تاهیل بازیگران تازه پیوسته به این فیلم سینمایی نقش مادر و پدر دیا میرزا کاراکتر اصلی فیلم «سلام بمبئی» را بازی می کنند.

این دو بازیگر تازه پیوسته به گروه سینمایی «سلام بمبئی» نقش تاثیرگذار در جریان قصه دارند و به همین دلیل است که تصمیم گرفته شد تا برای این دو نقش از چهره های سرشناس سینمای هند دعوت به همکاری شود. همچنین دالیپ تاهیل علاوه بر حضور در سینمای بالیوود،تجربه بازی در سینمای هالیوود را نیز دارد.

فیلم «سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند.

علاوه بر بازیگران هندی محمد رضا گلزار، بنیامین بهادری و بهروز چاهل از بازیگران ایرانی هستند که در این فیلم سینمایی بازی می کنند.


  

94/12/1
12:9 ع

آقای رئیس جمهور! برفرض ابراهیم ما را سر بریدند جدید

 

جشن تقدیر از منتخبین سینمای فجر انقلاب

سینماپرس: احسان محمدحسنی تهیه‌کننده «بادیگارد» شب گذشته با انتقاد برخورد دولت با فیلمسازانی همچون حاتمی‌کیا گفت: آقای رئیس جمهور، با لشکر لشکر علمدارهای تازه‌نفس و بااستعداد و با انگیزه آرمانی جبهه فرهنگی انقلاب که پشت سر آقا ابراهیم ایستاده‌اند چه می‌کنید؟

به گزارش سینماپرس، امشب، 30 بهمن ماه 94، اختتامیه پنجمین جایزه سینمایی ققنوس و اولین جایزه سینمایی آیینه با حضور مدیران و هنرمندانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، علی نصیریان، بهروز شعیبی، بهروز افخمی، بابک حمیدیان و... در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

احسان محمدحسنی در این مراسم پس از دریافت جایزه بهترین فیلم در بخش جایزه سینمایی آیین، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواند: بحث بر سر این است که به‌زور می‌خواهید حقنه کنید که دوره انقلاب و تفکر انقلابی منقضی شده و مردم آثار انقلابی نمی‌خواهند.

بادی‌گارد امروز تبدیل به یک نماد شده، ممکن است بفرمایید که این مردمی که از آن نام می‌برید دقیقاً چه‌کسانی هستند؟ منظورتان از مردم جمعی محدود از جنتلمن‌های فستیوالچی هستند یا مردمی که در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در جاده‌های آسمانی منتهی به کربلا حضور دارند و یا کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن حماسه آفریدند هم از نگاه یاران شما مردم هستند؟

وی تصریح کرد: با این حساب بادی‌گارد را مردم در آغوش گرفتند، ببینید. آقای رئیس جمهور دیپلمات‌ها و بادی‌گاردهای فرهنگی شما تا کی می‌خواهند دیوار در حال فرو ریختن فرهنگ و هنر کشور را با جشنواره‌های پوشالی کاغذدیواری کنند، و تا کی می‌خواهند جشم بی‌جان و رو به احتضار فرهنگ این آب و خاک را با آمپول مسکن جشنواره‌های بزک‌شده و پوچ سرپا نگاه دارند، آقای رئیس جمهور، بیایید با هم روراست و منطقی باشیم.

حسنی افزود: خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیازی به دریافت سکه در افتتاحیه و اختتامیه فجر شما نداشتند. بفرمایید از حدود 70 فیلم تولید شده در سال جاری که تنها حدود 30 فیلم در جشنواره ارائه شده و خدا به خیر کند بقیه‌اش را که از چشم تیزبین رسانه‌ها و مردم پنهان کرده‌اید سهم مدافعان حرم چقدر است؟

تهیه کننده فیلم بادی‌گارد ادامه داد: متأسفم که مستند باید بگویم در دولت امید شما یأس‌آورترین و ناامید کننده‌ترین آثار سینمایی تولید شده و تولید همین چند اثر انقلابی و ارزشی هیچ ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شما ندارد. دلیل جایزه دادن به فیلم حاج احمد متوسلیان هم می‌دانم، اولاً به‌لحاظ حرفه‌ای و تکنیکی نتوانستید از آن چشم بپوشید و ثانیاً برای خالی نماندن ویترینتان از یک اثر دفاع مقدسی ناب تجلیل کردید. ثالثاً شما یاد شهدا را می‌خواهید نه راه شهیدان را. بنابراین حاج احمد را در دوران جنگ 5ساله در دوران دفاع مقدس دوست دارید، اما اگر همین حاج احمد به دوران حال بیاید و علمداری همچون حاج قاسم سلیمانی شود و بادی‌گارد نباشد، بلکه محافظ الهی این نظام مقدس باشد، شما را عصبانی می‌کند و او را طرد می‌کنید.

حسنی در پایان اظهار داشت: بر فرض دیپلمات‌ها و بادی‌گاردهای فرهنگی شما ابراهیم ما را همچون مرتضی آوینی سر بریدند، مانند همان زمان که در 6 ماه آخر عمر بابرکت آقا مرتضی او را به صدا و سیمای محمد هاشمی راه ندادند. آقای رئیس جمهور، با لشکر لشکر علمدارهای تازه‌نفس و بااستعداد و با انگیزه آرمانی جبهه فرهنگی انقلاب که پشت سر آقا ابراهیم ایستاده‌اند چه می‌کنید؟


  

94/12/1
12:8 ع

برنده خرس کریستال «نسل نو» جشنواره برلین معرفی شد جدید

 

جشنواره برلین*

سینماپرس: فیلم «حالت دلپذیر» به عنوان برنده خرس کریستال در بخش نسل نو انتخاب شد و جایزه بزرگ داوران در این بخش نیز به «گیاهان» رسید.

به گزارش سینماپرس، «حالت دلپذیر» از لتونی به عنوان برنده خرس کریستال در بخش نسل نو انتخاب شد. گروه داوران جوان این فیلم را شایسته این جایزه دانست و به آن رای داد.

این فیلم اولین فیلم بلند کارگردانی از لتونی به نام رنارس ویمبا است که اولین اکران جهانی خود را در برلیناله تجربه کرده است. این فیلم بر دختری 17 ساله تمرکز دارد که با برادر کوچکترش مرگ مادربزرگشان را مخفی نگه می‌دارند تا خانه‌شان را از دست ندهند.

گروه داوران این فیلم را بسیار تاثیرگذار و فیلمی با قدرتی بزرگ و تصاویری احساس‌برانگیز خواند که با دیالوگ‌هایی اندک توان درگیر کردن روح را دارد.

«بالکن» از توبی فل-هولدن کارگردان بریتانیایی نیز جایزه خرس کریستال را برای بهترین فیلم کوتاه برد و فیلمی با عنوان «بدن یک جای تنها است» از کارگردان سوئدی به نام ایدا لیندگرن نیز در این بخش مورد توجه قرار گرفت.

«گیاهان» ساخته روبرتو داوریس نیز تقدیر ویژه را از سوی گروه داوران جوان دریافت کرد و جایزه بزرگ بهترین فیلم را به مبلغ 7500 یورو از سوی گروه داوران بین‌المللی دریافت کرد.

گروه داوران بین‌المللی متشکل از سم دی‌یانگ، پتروس سیلوستروس و لیز واتس این فیلم را بسیار سینمایی خواند. از فیلم «سالیکا»از کارگردان آلمانی الیزا پتکووا نیز تقدیر ویژه شد.

جایزه ویژه بخش 14+ نسل نو هم برای بهترین فیلم کوتاه به ارزش 2500 یورو به کارگردان رومانیایی برای فیلم «یک شب در توکوریکی» رسید که توسط رکسانا استرویی از رومانی ساخته شده است.

از ایران دو فیلم «والدراما» (عباس امینی) و «رؤیای دم صبح» (مهرداد اسکویی) در بخش نوجوانان «نسل نو» حضور داشتند.


  

94/12/1
12:8 ع

«برادر»؛ سریال ماه رمضانی شبکه دو سیما شد جدید

 

سریال برادر

سینماپرس: سریال تلویزیونی "برادر" به نویسندگی آرش قادری و کارگردانی جواد افشار که توسط نعمت چگینی برای پخش در ماه رمضان سال آینده تهیه و تولید می‌شود، روز گذشته در شهرک راه آهن (سرچشمه) با حضور مسعود صباح مدیر فیلم و سریال شبکه دوم سیما کلید خورد.

به گزارش سینماپرس؛ نعمت چگینی تهیه کننده سریال تلویزیونی «برادر» گفت: با آماده شدن فیلمنامه از امروز سریال «برادر» در شهرک راه آهن کلید خواهد خورد و امیدواریم بدون هیچ تنش و استرس مرسوم در تولید آثار مناسبتی، با تمرکز کامل سریال را به ماه مبارک رمضان سال آینده و آنتن شبکه دوم سیما برسانیم.

چگینی افزود: ما سه مرحله تست گریم داشتیم؛ تا به امروز حضور بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، کاوه خدا‌شناس، محمدرسول صفری، قدرت ا... صالحی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، بهنام قربانی، مژگان بیات، علیرضا درویش‌زاده، امیر منصور فلاح، حسین پارسا، افسانه تهرانچی، سمیرا مهدوی شکیبا، مهرداد ایل بیگی، زهرا فراهانی و... جلوی دوربین جواد افشار قطعی شده است و به طور قطع در ادامه اضافه چند بازیگر صاحب نام هم به این پروژه خواهند پیوست.

چگینی ادامه داد: دکورهای این سریال تلویزیونی در چند مرحله نیازمند ساخت بود که در مراحل پیش تولید توانستیم بخش اعظمی از دکورهای مدنظر را ساخته و آماده تصویربرداری کنیم.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: حاج کاظم پهلوان مردی خیر و از تجار سر‌شناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پر جنب و جوش است، بر ضد واردات قاچاق برنجهای تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که....

عوامل سریال «برادر» عبارتند از: جواد افشار: کارگردان، افشین احمدی: مدیر تصویربرداری، ابوالفضل نباتی: تصویربردار، محمد حسن‌پور: نور‌پرداز، فرهاد عزیزی فرد: طراح صحنه، ونوس اباذری: طراح لباس، سید جلال موسوی: طراح گریم، امین پیر حیاتی: برنامه ریز، داود باقری: دستیار اول کارگردان، داریوش اسقایی: منشی صحنه، نازلی هروی: عکاس، مجتبی احمدی:، مشاور رسانه ایی، ناصر هادیانفر: مدیر تولید، مرتضی کریمی: مدیر تدارکات، بابک رضا خانی: تدوین گر، سید محمود رضا موسوی‌نژاد: صدا گذار، آرش آقابیک: جلوه‌های ویژه می‌دانی، احسان فانیان: جلوه‌های کامپیوتری.


  

94/12/1
12:7 ع

جدیدترین خبرها از «رسوایی2»/ ده نمکی درخواست پروانه نمایش داد جدید

 

پوستر فیلم رسوایی2

سینماپرس: نسخه جدید فیلم سینمایی «رسوایی 2» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی برای دریافت پروانه نمایش درخواست داد.

به گزارش سینماپرس، این فیلم با اعمال تغییرات 8 دقیقه‌ای و پس از صدور پروانه نمایش، در مدت زمان 88 دقیقه آماده اکران خواهد شد.

گفتنی است چندی پیش به دنبال استقبال مخاطبان از «رسوایی 2» و پس از رایزنی شرکت‌های پخش‌کننده بزرگ سینمایی با مسعود ده‌نمکی، در نهایت فیلمیران پخش این فیلم را به عهده گرفت.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، فخرالدین صدیق‌شریف، مهران رجبی، سحر قریشی، امیر نوری، رامین راستاد، اسماعیل‌ خلج، عباس محبوب، ابوالفضل همراه، مختار سائقی، امین ایمانی، مجید شهریاری، فریبا ترکاشوند، غزل عبدی، ژاله درستکار، سیدمحسن خرم‌دره، سیامک اشعریون، ملیکا شعبان، سام مؤذنی، علیرضا تابان، قدیر شهریاری و هومن ستوده بازیگران این فیلم هستند.

درخلاصه داستان این فیلم آمده است:«تا خدا تکانتان نداده به خودتان تکانی بدهید.» این جمله‌ای است که حاج یوسف، پیرمرد زاهد وارسته خطاب به مردم ومسئولین شهری می‌گوید که گرفتار رذایل اخلاقی و اجتماعی شده‌اند. در پی هشدار حاج یوسف  شایعه نزول عن‌قریب بلا و عذاب الهی آرامش شهر را به هم می‌ریزد.

عوامل فیلم سینمایی رسوایی 2 عبارتند از:تهیه‌کننده،‌ نویسنده و کارگردان: مسعود ده‌نمکی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی، طراح گریم: امیر اسکندری، مدیر تولید: محمود محمدطائمه، موسیقی: امیر توسلی، مدیر صدابرداری: محمود خرسند، صداگذاری: علیرضا غفاری‌نژاد، طراح صحنه و لباس: علی‌ نصیری‌نیا، روابط عمومی: حمید یادروج، تدوین: امیرشیبان خاقانی، جلوه‌های ویژه  های ویژه میدانی: مسعود اسدی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمدرضا نجفی امامی، دستیار اول کارگردان: نورالدین گودرزی، برنامه‌ریز: آلما سعادتی‌فر، عکاس: حسن شجاعی، منشی صحنه: مرضیه آذری، مدیران تدارکات: پرویز کاظم‌لو- علی همت، مسئول بدلکاران: جعفر کیوان‌رضایی، سرمایه‌گذار: شرکت فرهنگی هنری پارس ویدئو.


  

94/12/1
12:7 ع

طراحی تیتراژ متفاوت «دودکش2» با دابسمش مخاطبین جدید

 

دودکش 2

سینماپرس: عوامل تولید «دودکش 2» در نظر دارند، تیتراژ این مجموعه نوروزی را با دابسمش‌های ارسالی مخاطبین طراحی کنند و به همین منظور مسابقه‌ای را برای دریافت ویدئوهای خلاقانه برگزار می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری سریال تلویزیونی «دودکش 2» هم اکنون در تهران ادامه دارد و همچنین به طور همزمان تدوین مجموعه نیز انجام می‌شود.

گروه سازنده سریال در نظر دارد مسابقه‌ای با عنوان (دوداسمش) برگزار کند و با استفاده از ویدئوهای خلاقانه ارسالی، تیتراژ این مجموعه را طراحی کنند. همچنین به صاحبان آثار منتخب جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

علاقمندان شرکت در مسابقه جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند. https: //telegram. me/Doodsmas

در «دودکش 2» هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، مجید یاسر و بازیگر خردسال زینب فلاحت پیشه به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است. فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره? یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد. او که با انبوهی از فرشهای نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد.

عوامل تولید این مجموعه عبارتنداز: کارگردان: محمد حسین لطیفی، تهیه کننده: سید محمود رضوی، نویسنده: کوروش نریمانی، مشاور تهیه: محمد صادق آذین، مدیر تولید: مرتضی متولی، مدیر تصویربرداری: امیر کریمی، طراح صحنه ولباس: محسن نوروزی، طراح گریم: ایمان امیدواری، صدابردار: علی عدالت دوست، سرپرست گروه کارگردانی: علیرضا نجف‌زاده، مشاور اجرایی کارگردان: امیر عباس لطیفی، مدیر برنامه ریزی: علی صابری، دستیار تهیه: فیاض هوشیار، دستیار تولید: کامیاب متولی، مدیرتدارکات: حسین فیض آبادی، منشی صحنه: رضا بقایی، عکاس مهدیه لطیفی، مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی و مجری طرح: موسسه سینمایی سیمای مهر.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ